cena bardzo dobra.
[O2] Światła drogowe (długie) jako DRL
Zwiń
X
-
[O2] Światła drogowe (długie) jako DRL
Zastanawiało mnie ostatnio uruchomienie świateł długich jako świateł do jazdy dziennej. Wpisując w googlach takie hasło okazuje się, że nie ma za bardzo wyników. Znalazłem jednak informację, że BMW realizuje takie rozwiązanie. Na drogach widziałem również nowsze modele VW (golf) ze światłami drogowymi jako DRL. W technicznych informacjach (BMW) czytałem, że DRL powinno mieć snop światła skierowany równolegle do osi drogi z jasnością 400 - 800 lumenów. Ograniczenie mocy świateł drogowych do około 50 % daje takie warunki.
W VCDS nie widziałem takiej opcji, żeby coś takiego zrobić ale może?
Co wy na takie rozwiązanie?Octavia 2.0 BKD
-
-
Tak czy inaczej długie ze zmniejszoną mocą będą dalej rozwiązaniem nielegalnym w świetle przepisów bo reflektory takie nie mają homologacji DLR. Pomijam tu kwestię sposobu załączania takich świateł, bez załączonych mijania.
Zmniejszenie mocy świateł mijania przy jeździe w dzień to pomysł dobry, pytanie tylko jak to będzie wyglądać i ile mocy da się zaoszczędzić biorąc pod uwagę straty na układzie sterowania (zasilania żarówek).
Komentarz
-
-
szkoda
Wiem, że mam światła mijania od tego ale po prostu szukam jakiegoś innego rozwiązania dla DRL. Nie lubię rozwiązań nie ORI.
KulfonP
Wiem, że może to nie być do końca legalne ale na pewno nie mniej niż włączanie przeciwmgielnych jako DRL. Co do tego jak to wygląda to na pewno już to widziałeś ale nie zwróciłeś uwagi. Starsze Audi bodajże A6 jeszcze gdy nie miały ledów, świecą właśnie przyciemnionymi drogowymi. Mają to również nowsze golfy i polówki. marekzu zresztą to potwierdza.
Co do DRL to nie muszą świecić z pozycją i mijania.Octavia 2.0 BKD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzuwidzialem chyba na alledrogo taki modul - podlaczasz podlacza sie to pod drogowe i swieca po odpaleniu silnika - mozna regulowac moc swiecenia regulujac napiecieOctavia 2.0 BKD
Komentarz
-
-
Mam taki moduł w drugim aucie - Peugeot 206 i działa super, ale:
Jak wiecie, żywotność żarówki halogenowej wcale nie jest wyższa przy niższym napięciu niż przy normalnym. Chodzi o temperaturę żarnika, która zbyt niska powoduje, że wytrąca coś tam się i żywotność żarówki spada.
W każdym razie moduł ten sprawdza się przy żarówkach H4, gdyż podłączając długie jako dzienne żarnik od długich może liczyć na odpowiednią temperaturę ze strony żarnika mijania, na których praktycznie każdy jeździ po zmroku.
W moim Peugeocie mam H7, tak więc moduł podłączyłem do świateł mijania, przy czym napięcie podawane na żarówkę zwiększyłem do ok. 11,5-12 V. Świecą nieco słabiej niż normalnie mijania, ale żywotność żarówek wzrosła z 6 m-cy do ok. roku. Jak znajdę jakiś schemat - załączę.
Komentarz
-
Komentarz